Generelle Bestemmelser

Rejseudvalget Nyborg Odense og Kerteminde Marineforeninger

Det Gule Sygesikringskort kan ikke længere anvendes som rejseforsikring. Derfor skal det blå EU sygeforsikringskort medbringes.

Dit pas skal være gyldig mindst 6 mdr. ved afrejsetidspunktet, og skal altid medbringes på rejse til udlandet.

I så fald kan der refunderes hele eller dele af det indbetalte beløb fra din forsikring, under følgende forhold.

Ved frafald til rejsen, pga. sygdom, dødsfald i nærmeste familie kan refusion fås ved henvendelse til dit forsikringsselskab.

Der indbetales et a conto beløb ved indtegning. Hvis der sker ændring i rejsedato eller indhold tilbagebetales a conto beløbet 100%.

2 mdr. før rejsedatoen betales det fulde beløb for rejsen og evt. erstatning søges over forsikringsselskabet (se ovenfor)

Til brug for at søge erstatning, udsteder Marineforeningen attest for tilmeldingen og betaling til den rejse der, søges refusion for.

Det er vigtigt, at du undersøger, før rejsen, hvilke dokumentationer og attester dit forsikringsselskab forlanger for bl.a. betaling m.m.

Rejseudvalget

For alle rejser gælder, at man bør have en rejsesygeforsikring og afbestillings forsikring.

Indskrivning til alle rejser

Indskrivning til alle tre rejser omtalt i dette blad foregår

Søndag den 15. januar 2017.

Der åbnes kl. 8.00 hvor der serveres morgenkaffe med morgenbrød.

Umiddelbart derefter påbegyndes indskrivning

Indskrivning til alle tre rejser omtalt i dette blad foregår

Søndag den 15. januar 2017.

Der åbnes kl. 8.00 hvor der serveres morgenkaffe med morgenbrød.

Umiddelbart derefter påbegyndes indskrivning.

Depositum er 500,00 kr. pr. person for hver rejse der ønskes deltagelse i.

Rejse til Nordjylland kr. 2695,00 tillæg f. enkeltværelse kr. 500,00

Rejse til Stralsund kr. 2650,00 tillæg f. enkeltværelse kr. 400,00.

Rejse til Weingut Schauf kr. 2525,00 intet tillæg f. enkeltværelse

Rejse Nordjylland 3-5 maj

Ålborg, Vendsyssel og Skagen!

3. - 5. maj 2017

Dag 1.

Kl. 07.00      Afgang fra stuen i Nyborg

Herefter køres til Jylland med stop på Rasteplads Ejer Bavnehøj hvor der serveres kaffe og kringle og en ”lille” en.

Turen fortsætter igennem Himmerland til Aalborg/Nørre Sundby og videre til Herregården Voergaard. Her får vi en rundvisning i de flotte gemakker.

Undervejs bliver der frokost pause på Rasteplads Himmerland

Efter besøget køres til Skagen for indkvartering på Hotel Petit, der liger midt i Skagen by, med gåafstand til de fleste hyggelige steder i byen, bl.a. Havnen, Skagen museum med de flotte malerier m.m.

Aftensmaden indtages i en af Skagens mest kendte restauranter ”Pakhuset”.

Dag 2.

Formiddagen er til fri disposition og frokost på egen hånd.

For interesserede bliver der et besøg på Flådestation Frederikshavn med frokost mulighed for egen regning.

Om eftermiddagen er der tur til Skagens Gren med Sandormen m.m.

Om aftenen er der ”festmiddag” i uniform i Skagen Marineforening

Dag 3.

Kl. 08.00      Afgang mod Frederikshavn og Aalborg.

Kl. 09.30      Besøg på Bangsbofort m.m.

Kl. 12.30      Frokost i Aalborg Marineforening.

Kl. 14.00      Besøg på Aalborg Søfartsmuseum.

Kl. 16.00   Afgang mod Nyborg.

Undervejs lettere måltid for egne regning.

Kl. 20.30   Ankomst Nyborg.

Pris pr. person i dobbeltværelse kr. 2695,00

tillæg for enkelt værelse. Kr. 500,00.

Alle drikkevarer for egen regning.

Rejseudvalget

Stralesund 31august til 3 sept.

Stralsund  31. august – 3. september 2017.

Program.

31. aug.  Kl.  0730  afgang Nyborg Marineforening.

Kl.  1100  Afgang Gedser. Frokost om bord.

Kl.  1430  ca. ank. Stralsund. Indkvartering – fri manøvre.

Kl.  1900  middag i Torschliser Haus.

1. sep.    Dagen er til fri disposition med følgende muligheder:

Det er fredag og markedet er åbent.

Kl. 1030 besøg i Schiffer – Compagniet en sømandsforening

etableret i 1488. ( Hanse tiden).

Kl. 1600 party på MHV fartøjer i havnen. Påklædning uniform.

2. sep.    Kl. 0830 afgang på en kort Rügen tur til Prora (Hitlers prestige

hotel) samt  Putbus (den hvide by ved havet).

Kl.  1215 frokost på restaurant Nautilus.

Kl.  1400 ca. er vi igen i Stralsund.

Kl.  1500 tilbyder MHV en sejltur på Strela Sund.

Kl.  1900 middag på restaurant Fischermann.

3. sep.    Kl. 0830 Farvel Stralsund. Vi kører til Rostock museums havn,

hvor der er fri manøvre indtil afgang til shopping center og

færge afgang kl. 1300.

Kl. 1715 ca. ank Nyborg Marineforening.

Marinehjemmeværnet fra Nyborg besøger Stralsund i samme periode. Vi har derfor lavet lidt program sammenfletning som fremgår af ovenstående. MHV tilbyder desuden, at 4 personer kan medsejle på ud og hjemturen.

Afg. Nyborg  30 aug. Kl.1800.

Ank. Nyborg 03 sep. Kl. 1800.

MHV låner vores bus 01 sep. Til en lille udflugt.

Kurt Verner

Weingut Schauf Vin bonden 2 til 5 Juni

Vi starter turen fra Nyborg Marineforening , hvor vi mødes kl. 06.30 og indtager bussen, for at begive os ud på den 862 km. lange køretur. Vi vil på turen sørge for kaffe og rundstykker og en lille øjenåbner. Der vil undervejs være mulighed for at købe sodavand, øl og kaffe, vi vil samtidig sørge for at holde pauser med passende intervaller, så man kan strække benene , få røget noget tobak og forrette evt. toiletbesøg. Vi har også nogle chauffører, som har nogle køre/hviletids regler, der skal overholdes og i disse pauser, er der mulighed for at købe et måltid mad på rastepladsen.
Vi forventer at være fremme i Guntersblum omkring kl. 20.00.
Derefter checker vi ind på Weinhotel Zimmer og så tager vi ud til Peter Schauf, hvor der venter os noget at spise og mulighed for at smage på nogle gode vine.
Efter nogle forhåbentlig gode timer, tager vi tilbage til hotellet for at få en god nats søvn.

Lørdag formiddag efter et forhåbentligt godt morgenmåltid, tager vi igen ud til Peter Schauf, for at blive kørt op i vinmarkerne, hvor vi skal lære lidt om de forskellige druesorter, de dyrker på vinmarkerne og høre om hvilke druer, der bruges til de forskellige vine. Derefter vil vi få et kig ned i de gamle vinkældere Peter har inde under gaderne i byen. Fra vinmarkerne er der en flot udsigt over Guntersblum.

Søndag morgen kl.08.30 indtager vi vore pladser i bussen, hvorefter vi sætter kursen mod Rüdesheim, hvor vi kl.10.15  går ombord på en turbåd, så vi kan sejle en tur ned af Rhinen. Sejlturen varer ca. 1time og 50 min., hvor vi passerer og lægger til ved flere byer. Der er mange gamle borge at se oppe på bjergskråningerne, der også huser flere store vinmarker og efter ca. 1 time og 40 min. passerer vi det sagnomspundne 130 m. høje  Loreley, hvor sagnet siger at der sidder en billedskøn kvinde og synger og derved lokker sømændene i fordærv. Vi ankommer til St. Goarhausen kl. 12.05, hvor vi forlader turbåden, for at gå hen til en restaurant, hvor vi har bestilt bord til middagsmad.

Efter vi har spist går vi ombord på bussen og kører op til Loreley for at nyde udsigten over Rhinen. Så stiger vi igen om bord i bussen for at køre retur til  Rüdesheim, hvor vi laver et stop, så der er mulighed for at nyde denne skønne by på egen hånd. Rüdesheim er nok den mest kendte by ved Rhinen af danskere. Der er rig mulighed for at sætte sig på en restaurant og nyde et glas vin eller en øl og nyde den underholdning der er mange steder. Den mest berømte gade er nok Drosselgasse hvor der altid er mange turister. Efter nærmere aftalt tidspunkt møder vi bussen og kører retur til Guntersblum, hvor vi ankommer efter 1 time og 20 min..

Derefter tager vi ud til Peter Schauf for at få noget at spise og drikke noget af hans gode vine, inden vi går i gang med at pakke til hjemrejse mandag morgen. Mandag morgen forlader vi hotellet for at hente den vin som I måske har bestilt hos Peter Schauf. Kasserne vil være mærket med jeres navn så de er nemme at finde, når vi ankommer til Nyborg Marineforening omkring kl. 22.30. På hjemturen vil der også være stop undervejs, som på udturen.

Jørn Klinck